Terapia grzybicy paznokci

1 paznokieć
10 paznokci 799

Grzybica paznokci jest to uporczywe zakażenie grzybicze macierzy, łożyska lub płytki paznokcia. Czynniki będące przyczyną grzybicy paznokci to m.in. dermatofity, czyli grzyby które atakują martwe tkanki skóry, paznokci, włosów; nie dermatofity, rzadko drożdże z gatunku Candida.

Sposoby leczenia grzybicy paznokci to m.in. leczenie paliatywne, mechaniczne lub chemiczne oczyszczanie, systematyczne stosowanie środków przeciwgrzybiczych oraz różne kombinacje tych sposobów.  Długi impuls lasera ND:YAG znacząco zmniejsza zjawisko grzybicy paznokci jak i poprawia wygląd paznokci. Pożądana średnia temperatura tkanki paznokcia z grzybicą napromieniowanej laserem wynosi około 43-51 stopni C, przy czasie zabiegu co najmniej 2-3min. Odpowiednia energia laserowa może dezaktywować 80-99% drobnoustrojów obecnych w dotkniętym paznokciu. Ta dawka nie od razu zabije kolonie grzybów, ale uszkodzi ich zdolność do replikowania lub przeżycia zgodnie z mechanizmem apoptozy.

Zabieg powtarzamy w odstępach 2 tyg. Zalecana ilość terapeutyczna zależna jest od zaawansowania choroby

Przeciwwskazania:

-świeża opalenizna ok 1-mc. przed zabiegiem

-stosowanie samoopalaczy około 2 tyg. przed zabiegiem

-stosowanie peelingów około 2 tyg. – 1 mc. przed zabiegiem

-przyjmowanie leków i ziół światłouczulające ok 1 m-c.

-terapia retinoidami ok pół roku przed zabiegiem

-choroby bakteryjne, wirusowe i grzybicze ciąża oraz laktacja

-choroby autoimmunologiczne w okolicy zabiegowej np. łuszczyca, twardzina, toczeń rumieniowaty, SLS

-nowotwory oraz okres 5 lat po wyleczeniu