O zabiegu

Terapia trądziku odbywa się za pomocą zabiegów z wykorzystaniem procedury kalibrowanego światła pulsacyjnego, przy zastosowaniu odpowiedniego filtra szafirowego. Wiązki świetlne pochłaniane są przez chromofory, jakimi są porfiryny w skórze. Kalibrowane światło pulsacyjne powoduje działanie destrukcyjne na bakterie Propionibacterium acnes, odpowiedzialne za stany zapalne w trądziku. Usuwamy, zatem główną przyczynę trądziku, co zapobiega rozsiewaniu się zmian oraz ich nawrotom. Fale o większej długości rozgrzewają wodę w skórze właściwej i powodują obkurczanie gruczołów łojowych, a w konsekwencji zmniejszenie ilości wydzielanego sebum. Zabieg powoduje również obkurczanie rozszerzonych porów, a co za tym idzie przyczynia się do likwidacji zaskórników otwartych. Jednocześnie aktywacja fibroblastów, pobudza syntezę kolagenu, co skutkuje poprawą jędrności i gęstości skóry oraz zapobiega ewentualnemu powstawaniu blizn potrądzikowych. Kalibrowane światło pulsacyjne pochłaniane jest przez wszystkie kolorowe struktury skóry, a więc również przez melaninę w komórkach barwnikowych, co powoduje redukcję przebarwień, które bardzo często towarzyszą zmianom trądzikowym.

Jak przebiega zabieg

Podczas zabiegu na powierzchnię skóry nakładany jest żel o właściwościach chłodzących i zmniejszających obrzęk twarzy. Następnie aplikuje się skórze serię naświetleń. Służy temu specjalna głowica laserowa zaopatrzona w filtr. Zaletą tej metody jest możliwość usunięcie w tym samym momencie różnych problemów skórnych np. zamknięcie naczynek, likwidacja przebarwień i oczywiście pobudzenie produkcji kolagenu.

W przypadku trądziku aktywnego zabieg powtarzamy co 3-4 dni, natomiast w trądziku zaleczonym co 7-10 dni.
Zalecana ilość od 4-6 do 10 zabiegów w serii.

W zależności od zaawansowania trądziku specjalista kosmetolog dobiera odpowiednią
serię zabiegową w celu uzyskania zadowalających efektów terapeutycznych.

Jak pielęgnować skórę po

należy używać na co dzień kremów z filtrem SPF 50
nie wolno opalać skóry miesiąc po zabiegu
należy zrezygnować z wysiłku fizycznego 3 dni po zabiegu
należy zrezygnować z sauny tydzień po zabiegu

• świeża opalenizna ok 1-mc. przed zabiegiem
  • stosowanie samoopalaczy około 2 tyg. przed zabiegiem
  • stosowanie peelingów około 2 tyg. – 1 mc. przed zabiegiem
  • przyjmowanie leków i ziół światłouczyulające ok 1 m-c.
  • terapia retinoidami ok pół roku przed zabiegiem
  • choroby bakteryjne, wirusowe i grzybicze
  • ciąża oraz laktacja
  • choroby autoimmunologiczne w okolicy zabiegowej np. łuszczyca, twardzina, toczeń rumieniowaty, SLS